Impozáns látvány a Kőröshegyi Völgyhíd, amit e túra során majdnem minden lehetséges nézőpontból megtekintünk: A Balcsi felől mindkét oldalról, délről is két oldalról, valamint egy várból és alulról is. A jobbnál jobb völgyhidas kilátásokat erdőkön-mezőkön kötjük össze, és még egy rejtett forrás is útba esik. A túra végén, ahogy mindig, irány a Helka!

Ízelítő a Balaton déli partjának kincseiből, amelyek a legtöbb ide látogató előtt rejtve maradnak. Sűrű erdők, mezők, forrás, kilátók. Ez a túra közepes hosszúságú, de igen gyors, mert csekély a szintkülönbség és a táv majdnem fele aszfaltos.
A Helka Sörkert és sörfőzdétől indulunk Balatonföldvárról, és egy tihanyi panorámával kezdünk. Később lezárt aszfaltozott erdészeti úton tekergünk föl és alá és Jabapusztánál keresztezzük először a Jaba-patakot. Nem sokára vissza is térünk a Balaton felőli oldalára, szomjunkat friss forrásvízzel oltjuk, végül pedig újra kilátunk Tihanyra, de most egy kicsit más szemszögből: Zamárdiban a Kő-hegyről. Innen a Római úton térünk vissza a Helkába, ahol az első sör féláron vár minket.

Ezt az útvonalat a Helka Sörfőzde csapatával jártuk be nektek. Nem a legrövidebb, de nem is hosszú, így pont kellemesen kitikkadva érhetünk vissza a sörkertbe, miután ízelítőt kaptunk Somogyországból: Erdők, dombok, kilátók, mezők, szántók, lankák, völgyhíd és a Helka sörei egy sörkóstoló formájában. (Sörkóstoló nélkül 15000 Ft)

A déli part csak pancsi, lángos, hekk?! Hát nem! A somogyi dombok izgalmakkal és szuper utakkal várnak. Kövesd a bringanaturát most te is apáink útján erdőkön, mezőkön és szántókon keresztül, és nem várt balatoni élményekben lesz részed!
Balatonföldváron találkozunk a Helka Sörkertnél és Zamárdinak vesszük az irányt, ahol a Kő-hegyen gyönyörű tihanyi panorámában lesz részünk. Balatonendrédet átszelve a kőröshegyi viadukt keleti végéhez kerekezünk: Balaton és völgyhíd. Egy élvezetes gurulással érkezünk Bálványosra, vagy át a mezőkön egyből Pusztaszemesre, és elérjük Fehérkő várának maradványait. Visszafelé indulva „fölkapaszkodunk” Somogy megye legmagasabb pontjára és eleink faragott szobrai között gurulunk és elérjük a völgyhíd nyugati végét. Balatonföldvárra érkezünk vissza a Helka Sörkerthez, ahol az első sör féláron vár minket.

Belépő élmény a bringanatura délbalatoni világába. Már ez a rövid túra is eltávolodik a parttól és olyan helyekre visz, amelyek eszünkbe sem jutnak a Balaton déli partjának hallatán! Az ötcsillagos élmény és egy félárú helyi Helka sör garantált.

A somogyi dombok nem csak azért jók, mert rálátni a Balatonra és a hegyes északi partra, ennél sokkal több. Betyárok nyomában kalandozunk háborítatlan erdőkön-mezőkön és szántókon keresztül. A váratlan élmény garantált, és ha a barlangba is benéznél, elemlámpa ajánlott!
Balatonföldváron a Helka Sörkertnél találkozunk, utunkat egy panorámaponttal kezdjük, ahonnan teljesen szemből látható a Tihanyi-félsziget. Utána aszfaltozott, lezárt erdészeti úton kanyarogva kaptatunk és gurulunk egész hosszan, majd terepre váltunk, újabb gyönyörű pontról szemlélhetjük a magyar tengert. Innen azonban már nem csak a víz látszik, hanem tágabb környezete is. Ismét erdei gurulás következik, és elérkezünk az első betyáros helyünkig, ahol a Patkó testvérek emlékét két fa is őrzi. Érintjük Nyimet, átbújunk egy likon, és már haladunk is a hajdani betyárok búvóhelyéhez, egy barlanghoz. Nem sokkal később kiürült kulacsainkat a Cinege-forrás vizével töltjük meg és Zamárdiban a kő-hegyi kilátót útba ejtve érkezünk vissza Balatonfördvárra a Helkába, ahol az első sör féláron vár minket.